donderdag 14 april 2011

De veske* portemonnee!

* Nieuwe
Het was de moment, mijn oude valt zowat uit elkaar.
Na een dag (en nacht; ik ben zo iemand die soms in haar slaap gewoon door blijft prutsen, vermoeiend!) foefelen met een proefmodel en daarna voor in 't écht. Er zijn nog enkele dingen voor verbetering vatbaar, maar toch ben ik er zodanig blij mee dat ik gisteravond niet kon wachten om wat foto's te maken. 




En vanmorgen nam ik er nog wat...




...om u te tonen dat hij binnenin 3 vakjes voor kaarten heeft en aan de buitenkant een ritszakje voor kleingeld dat net iets te klein uitvalt naar mijn zin.
Ik heb wel even gezweet toen ik de beugelsluiting aan de stof ging kleven. Bang dat er iets zou mislopen en dat mijn, tot dan toe goed gelukt portemonneeke, vol lijm en zonder beugel zou eindigen. Maar dat bleek a pies of keek. Ik had de randjes wat afgeplakt met plakband zodat de lijm niet voorbij de rand die in de beugel schuift kon komen, dus het viel best mee met het geklieder. Alleen aan de beugel hangt hier en daar nog een restje lijm, maar dat pruts ik er dan nog wel eens af, als ik eens ergens moet zitten wachten of zo. ;-)

Tot slot voor u dames en heren, deze old skool radioshow "de floeren portemonnee". Mijn broer en ik lagen hiermee vroeger dubbel van het lachen, en nog steeds vind ik de absurde humor van Hugo Matthysen hilarisch. 



En meer moet da ni zijn! 

9 opmerkingen:

  1. Je hebt echt een héél leuk stofje gekozen!! Waar heb je het vandaan?

    Toevallig heb ik vandaag ook een beugel gekocht om eens te proberen. Heb je tips? Of heb je een handleiding online staan van jouw zakje??

    Liefs
    Eline S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik heb niet echt een handleiding, 't is eerder een trial and error-project ;-)
    En de plakband-tip is echt wel een goeike, zo ben je zeker dat er geen lijm op de rest van je portemonneetje komt. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja amai zeg, volledig mn ding! Schoon ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh!!! Heel mooit gedaan, echt knap!!
    En de hit konijn met pruimen blijft een klassieker. Hoewel ik ook fan ben van de andere hits uit 'de floeren portemonnee': trammelam & kus op de autobus! Ahja, en het afscheidslied voor Piet van Roe door Cas Goossens, hilarisch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL jaaaa de kus op de autobus! Die was ik al een beetje vergeten! Zalig! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi portemoneetje en mooie stof! vraagje; wat voor lijm gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @creanja: Ik heb velpon gebruikt, maar er komt nu (na een week of twee gebruiken) een klein stukje los, dus ik ga het nog eens met wat sterkere lijm ( secondenlijm ofziets...) terug moeten vastkleven. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,
    ben er dol op en heb er nu ook weer eentje in de maak. Ik gebruik stoflijm. Dat plakt super en is ook weer makkelijk te verwijderen als je te veel hebt gep(l)akt.
    Groetjes,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen