donderdag 21 juli 2011

Mlle Assorti ging Gents feesten... (een verslagje)

   De dag werd begonnen met één van de favoriete onderdelen: de rommelmarkt!
Daar deed ik een vondst waar ik ter plekke een rondendansje voor deed:
 Een viewmaster!
Met schijfjes in geweldige hoesjes! Voor een luttele tien euro! 
Jeugdsentiment! 
Ik herinner me dat ik het als kind geweldig vond dat die "beeldekes" precies tot leven kwamen en het leek alsof je er echt "in" zat.
Ik ben al op zoek naar meer schijfjes, want weer een nieuwe verzameling in spé! 
Er werd echter niet alleen gedweept met wat vroeger was, er werd ook vooruit gekeken. Naar warme laarsjes voor de komende koude winter!
(I  Gent; het tweedehandslaarsjes-walhalla)


Ik kon uiteraard ook niet van die markt gaan zonder nog wat textiel mee te grabbelen.
 In de magnifieke spiegeltent speelde 'Scrappy Tapes' daar zijn retro roots rock. En dat was, buiten mijn verwachting, heerlijk rock en rollend goed! Jammer dat ze nog geen video's op youtube hebben maar als het u interesseert, klik eens op de link, daar kan je ze beluisteren.
Daarna gooiden we ons nog wel in het feestgedruis maar daar zijn, dat begrijpt u wel, hier geen foto's van. ;-)
En als u mij nu wil excuseren, ik ga 'viewmasteren'!

7 opmerkingen:

  1. Lang leve de Gentse feesten!!! :D
    De foto's van de spiegeltent stralen zoveel warmte uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar wéér zo'n toffe laarsjes! Volgens mij is uw schoenmaat kleiner dan een 40. Zo niet, zou ik gaarne enkele van uw tweedehands-bottekes-adressen hebben. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mlle Assorti!
    Dat is toch ongelooflijk!
    Ik kocht net dezelfde viewmaster en ik weet bijna zekr dat we hem van dezelfde vrouw kochten.
    Ze had namelijk twee rode en één bruine, toen ik ging. Ik kocht een rode, en toen ik twee dagen later passeerde, had ze enkel nog de bruine. Dus ik denk dat jij die andere rode hebt gekocht :). Zo leuk!
    Ik wens je er alvast heel veel plezier mee!
    Zelf vind ik het ook dé koop van de feesten, tot nu toe :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Janina! Hoe wijs!!! 't Was aan St Jacobs, en 't was bij mij wel een mijnheer in dat kraam, maar er lag idd ook nog een bruine. Mijnheer had (zijn?) mevrouw wss afgelost om de dag er na in het kraam te staan.
    Tof tof tof dat jij er nu ook één hebt, want je zocht er ook al een tijdje naar hé? Bij mij ook dé vondst van de dag, belachelijk gelukkig ben ik er mee!
    @Juffrouw S: Ik heb maat 39 à 40, maar waar ik ze gekocht heb hadden ze ook laarsjes in grotere en kleinere maten hoor ;-) Deze komen dus van een kraam op de rommelmarkt van St Jacobs. Daar moet je wel wat krabben en zoeken om mooie in je maat te vinden, maar deze keer was het zelfs moeilijk kiezen, er lag zeer veel moois!
    Bij Pieternel (winkeltje aan St Jacobs) hebben ze ook vaak mooie. Vroeger was er Bernard Gavilan in de St Pietersnieuwstraat, dat was dé man als het op tweedehands- schoeisel aankomt, maar hij is jammer genoeg verdwenen uit Gent en ik weet niet waar naar toe.
    Op deze blog : http://vachette.wordpress.com/2009/07/22/gent-tweedehands/
    staan ook nog heel wat leuke adresjes. Ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd, maar de meeste zijn zeker de moeite! Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, op sint-jabobs!
    Allé jong, nu zijn we verbonden door onze viewmaster :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Scrappy Tapes kunt u zien op you tube onder de naam jochendegryse. Ook zijn de twee te zien op you tube bij de R&B band Let Lewis Live

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die viewmaster! Ik haalde die van mij ook weer van de zolder van mijn ouders om al die oude schijfjes te herbekijken. Helaas niet meer mooi in de juiste hoesjes, maar kom, verder in perfecte staat. Die herinneringen! En maar zeggen tegen het lief: "Kijk jong, ken je dat nog? En die, had jij die ook?" En de kinders maar bedenkelijk kijken over zoveel enthousiasme om een schijfje :)

    BeantwoordenVerwijderen