donderdag 10 juli 2014

Datura #2 Summertime!


Hallo iedereen! 
Haaa, het weer beseft het duidelijk nog niet, maar de zomer is begonnen! 

Hi everyone!

Haaa, the weather obviously doesn't realized it yet (it's raining cat's and dogs here in Belgium), but summer has begun!
Intussen rolde dit zomerse Daturaatje van onder mijn machien. Ik verklaarde al eerder mijn liefde voor dit patroon, en nu ik het in de vingers heb is het een "gepeist werk", zoals wij dat hier noemen. Op een goede twee uur tijd hing dit fleurige geval om mijn lijf. Geen kraag of puntjes aan de halslijn, dat vond ik bij dit drukke stofje niet nodig. 
De stof komt van bij "De Strik" in Gent en de schattige vintage knoopjes kreeg ik cadeau van mijn stagaire. Zij naait zelf ook, haar mama had vroeger een naaiwinkeltje en heeft nu nog hele schuiven vol met dit soort pareltjes! Urén zou ik daarin kunnen rondsnuisteren!
*
 
Very bad picture, sorry 'bout that! 
 
Meanwhile, I made this summery Datura. I already declared my love for this pattern, and now that I mastered it, it's a really fast project! I made this simple one in a little more than two hours. No collar or pointy neck details though, I felt no need for it with this bolt fabric.  I bought it at one of my favorite fabric stores in Ghent, "De strik". Translated that's "The bow" ^_^ The cute vintage buttons where a gift from my intern. She sews too, her mom used to have a fabric store, and she still has drawers full of little gems like these! Oooh how I'd like to browse in those!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten