maandag 5 januari 2015

A fresh start!

Gelukkig nieuwjaar!
De jaarwissel brengt wat blogstilte, want drukke tijden hier. Tijd voor verandering en belangrijke beslissingen ook. Ik zal u niet vervelen met het hele verhaal, maar het komt er op neer dat we in de lente gaan verhuizen. Weg van de stad waar ik al mijn hele leven woon.  Gelukkig niet zo heel ver weg, maar toch: zotjes! Heel mijn hebben en houden in dozen steken ook. *Slik!
Acht jaar geleden verliet ik het ouderlijk huis om op mijn eigen benen te staan en in een huurappartementje te gaan wonen. Acht jaar lang was dit mijn huis. Ik weet nog hoe ik die eerste dagen na de grote verhuis wat onwennig rondkeek en me afvroeg of het wel zou lukken, dat thuis zijn in die nieuwe plek. Maar dat lukte. Wonderwel en wondersnel.
Ik heb hier graag gewoond. Alleen. Met de kat. Met de twee katten. Met mijn lief. Die deze zomer mijn man werd. Er is veel gebeurd in die acht jaar. Veel moois en veel minder moois. Maar nu is het hoofdstuk af. Op naar het volgende!
*
Happy new year! I know, it has been a little quit around here.
That's because the new year has brought some busy times. Also, time for important decisions and changes in our life. I'm not going to bore you guys with the whole story, but the fact is that we're moving next spring. To another city, away from the places where I lived my whole life. Crazy! Also, packing all the things I own in cardboard boxes. *Eeek!
Eight years ago I left my parents house to live on my own in a rental apartment. For eight years this was my home. I remember the first days in this place. It felt strange and I wondered if I would ever feel at home. I did. 
Actually I truly loved living in this apartment. With my cat. With two cats. With my boyfriend, who became my husband past summer. A lot of things happened here. Awesome things and less awesome things. Now it's time for new things! Soon!
 
Mijn thuis is waar mijn sanseveria staat. * My home is where my sansevieria is.

7 opmerkingen:

  1. wat een hoop veranderingen! Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh tof! Allez, dat gaat wellicht efkes raar doen, maar een nieuwe start kan zo deugd doen. En verhuizen kan plezant zijn! Ik heb het vorig jaar drie keer gedaan, dus ik weet er alles van ;) Veel plezier met de veranderingen en het nestelen en zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Plezant, echt waar? Ik hoorde tot nu toe enkel horrorverhalen, dus ik maak me soms wat zorgen. Maar als jij dat drie keer op een jaar doet zal het wel mee vallen zeker? :P Ik zal aan uw woorden denken als ik dreig te flippen ;-) Het is in elk geval een goede reden voor een verfrissende opruim- en weggooi actie!

      Verwijderen
  3. Het verhuizen zal wel mee vallen, geeft nieuwe moed en een frisse wind in de haren. :) Succes alleszins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verhuizen op zich vind ik niet zo plezant (ik deed het een maand of 3 geleden ook en hoop dat ik het niet meteen opnieuw moet doen :-) ), maar de bijhorende opkuis en weggeefacties, en de nieuwe start wisten me toch wel te bekoren.
    Veel succes met de nieuwe start!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes met het verhuizen! Als ik zie hoe lang ik erover doe om mijn kot leeg te krijgen op het einde van het academiejaar, kan ik me wel iets voorstellen bij een volledig appartement :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk al uit naar de foto's van uw nieuwe stekje!

    BeantwoordenVerwijderen